← tagasi sisukorda

Puudumiste põhjendamise muudatused (aprill-mai 2017)

Lülitame maikuus lapsevanemate jaoks sisse uue ning lihtsama mooduse puudumiste põhjendamise aktiveerimiseks.

(See muudatus puudutab vaid koole, kus puudumiste põhjendamine juba sisse lülitatud on. Kui sa veel Stuudiumis puudumiste põhjendamise moodulit ei kasuta, aga soovid seda teha, võta ühendust Abi kaudu)

ID-kaarti pole puudumiste põhjendamisel tulevikus enam tarvis. Vanem saab puudumiste põhjendamise sisse lülitades kasutades e-maili: vanemale saadetakse meilile link, millel klõpsates ta kinnitab, et on vanem ning soovib enda lapse puudumisi põhjendada.

Iga nädala lõpus saadetakse vanemale meilile kokkuvõte sellel nädalal põhjendatud puudumistest. Samuti kuvab uus infovoog õpilase-vanema vaates nüüd puudumiste põhjendamisi jooksva info hulgas.

Uus lähenemine on vanema jaoks lihtsam, aga samas oluliselt informatiivsem ning turvalisem, sest vanemal on nüüd igal nädalal võimalik näha ülevaadet nendest puudumistega seotud toimingutest, mida tema kontoga tehti.

Miks me lähenemist muutsime?

Puudumiste põhjendamine Stuudiumis vanemate poolt on siiani toimunud niiviisi, et vanem lülitab puudumiste põhjendamise sisse kasutades selleks ID-kaarti. See andis vanemale 45 päevaks õiguse oma lapse puudumisi põhjendada - seejuures ei olnud sellel ajaperioodil oluline, kas vanem logis sisse ID-kaardiga või kasutajanime ja parooliga - puudumisi põhjendada sai ta ikka.

Puudumiste põhjendamise sai sisse lülitada ka kooli administraator või klassijuhataja, ning algklasside vanemad said puudumiste põhjendamise sisse lülitada ka ilma ID-kaardita.

Aja jooksul on selgunud, et ID-kaardiga regulaarne põhjendamine on isegi iga 45 päeva tagant piisavalt tüütu tegevus, ning seetõttu on muuhulgas juhtunud ka näiteks seda, et klassijuhatajad lülitavad kõikidel vanematel lihtsalt puudumiste põhjendamise sisse, mis muudab kogu protsessi kontrollimatuks ning ei vähenda kuidagi võimalust, et laps enda vanema kontot kasutades puudumisi põhjendab.


Loe ka puudumiste põhjendamise kohta pikemalt